11 kwietnia 2021

Kolejny wzlot RADY GMINY Kowale Oleckie

czyli uchwała w sprawie rozpatrzenia mojej petycji

Wróciłam do domu. Ale nie będzie normalnego niusa. Nie mam dziś siły. Poza tym rozdzielmy bruk, którym już rzygamy oboje, i kolejne wypociny rady gminy podpisane przez jej przewodniczącą, od spraw z innej strony świata. Tak, świat ma co najmniej dwie strony. Do tej drugiej zaglądamy niechętnie, by potem ze zdziwieniem przecierać oczy widząc, że też istnieje :-(

Obiecałam, że napiszę czym tym razem popisali się nasi radni, więc piszę.

Oto uchwała, która mówi, że moja petycja (tak naprawdę był to list/prośba do rady i wójta, którą znacie z poprzedniego niusa) nie zasługuje na uwzględnienie (jak również wszystkie inne, w tym głos ponad tysiąca ludzi, którzy nie mogą znieść głupoty takich lokalnych decydentów, jak nasi):

A oto uzasadnienie, przez półtorej strony tłumaczące, że radni i wójt podjęli nieprzemyślaną, nieskonsultowaną z nikim mądrzejszym od nich, decyzję. Z punktu widzenia ludzi, którym na sercu leży dobro Mazur, mazurski krajobraz, przyroda na skraju Puszczy Boreckiej, przyszłość gminy, która miałaby szansę rozwijać się w stronę wykorzystywania unikalnych walorów turystycznych, itd, itp, (nie ma co tępym głowom powtarzać, bo skoro nie dotarło do tej pory, już nie dotrze), decyzję idiotyczną, najgorszą z możliwych. Więc teraz, by nie ponosić za to kosztów/kary, będą stawać na uszach, by jej bronić. I taka szkoda, że nie nadejdą czasy, gdy się by z niej rozliczyło każdego, głównie finansowo, np. zwróciliby za to, co nadejdzie, jestem tego pewna, jak nadeszło w tylu już miejscach w Europie i w Polsce - na Śląsku, w Koszalinie… gdzie zdzierają asfalt z bruku, rewitalizują takie miejsca. Ale najpierw musiałyby zostać zrewitalizowane mózgi wielu osób mieszkających i rządzących w tej gminie. Tylko za bezcenne drzewa nie daliby rady beknąć finansowo. Szkoda, że w tym kraju rządzący są bezkarni.

Tu radni i przewodnicząca gładko pominęli ekspertyzę i wyjaśnienie (są w poprzednim niusie), że cudowne pobocze obsiane trawką nie zastąpi pomnikowych drzew, które skazali na obumieranie a bezpieczeństwo asfaltowej drogi w tym miejscu jest co najmniej wątpliwe, żeby nie powiedzieć, zabójcze. Ale przecież nie wnuki wójta i przewodniczącej będą tędy spacerować.

a na tej stronie zaczyna się radosna twórczość rady i pani przewodniczącej…

124 osoby z okolicznych wsi, które nie wiedzą za czym głosowały, głosowały, bo „pewnie, zagłosujmy na złość warszawiakom, my tu trzymamy się razem, więc będziemy głosować, nawet jeśli to nie ma głębszego sensu”. A jak wiedziały, to potem przyznawały, że rzeczywiście droga łącząca Zawady przez Cichą Wólkę z drogą Cichy - Duły bardziej by się przydała. Znamy z relacji argumenty, jakimi karmili swoich współmieszkańców sołtysi (pominę je milczeniem).

To z Cichej Wólki właśnie, drogą, którą znacie z filmu Roberta, z tej części okrojonej przez członków na sesji rady, jedzie ten słynny szkolny autobus, co wiezie to „jedno dziecko, dobro najwyższe” do szkoły (już rok, jak nie jeździ). To tego dziecka bezpieczeństwo wzrasta, bo pojedzie parę metrów po asfalcie, o ile mu się uda nie dostać mdłości na drodze w Cichej Wólce i nie wytrzęsie kręgosłupa na tarce do Sokółek. Panie kierowco tego autobusu, przyzna Pan, że to te drogi stanowią dla Pana kłopot, a nie ta biegnąca przez Zawady. A to dziecko podmiot nieustającej troski gminy i rodziców (tak, w tym miejscu było napisane „dziecko szczególnej troski”, SZCZEGÓLNEJ, a nie specjalnej, jak to sobie przeczytali ci w brudnych okularach, ale żeby nikt już nie czytał co chce, zamiennik słowny zamieniłam na oryginał z pisma) jakże by miało fajnie, gdyby mu inne drogi naprawili tak, jak naprawiają w Europie, tak, by się nie psuły po przejechaniu dwóch traktorów. Wiecie, co sołtysi Zawad i Cichej Wólki powiedzieli, że dlaczego nie poproszą mieszkańców, by jeszcze raz zagłosowali za właściwą drogą? Bo boją się, że wtedy żadnej drogi im nie zrobią. Więc lepsza idiotyczna, niszcząca wieś, niż ta, która jest bezpieczniejsza i naprawdę oszczędzająca sprzęt i samochody prywatne i gminne! To jest właśnie wieśniacka logika. Szkoda, że te inne dzieci, najwyższe dobro gminy, zostaną narażone asfaltem, którym …… (wstawcie sobie co chcecie) będą się rozpędzać po pijaństwie na plaży. To także mówią mieszkańcy tej gminy, tylko akurat ci, których nikt nie słucha, i nie tylko ci z „Warszawy”. A kierowcy karetki, kurierzy, straż pożarna, słynny kominiarz (kominiarz mieszka w Zawadach, pani sołtys ma do niego parę metrów)… gdyby ich spytać o zdanie, też by wam powiedzieli członkowie rady mądrzy inaczej, która droga jest dla nich kłopotem, a może znalazłby się wśród nich taki, kto by powiedział, z kim zamieniliście się na głowy niszcząc zawadzki bruk i drzewa, bo wielu nam to mówi, nam, szkoda że nie wam, z tutejszych, okolicznych mieszkańców i kierowców różnych przyjeżdżających do Zawad pojazdów też, że najładniejsze miejsce w okolicy chcecie zniszczyć.

Przedmiotową drogą z Jabłonowa do Cichej Wólki nie będę się powtarzać, kto kogo przelatuje i na czym. Szlak rowerowy? Naprawdę? Widziała pani przewodnicząca, wójt i te czopki, co to jest szlak rowerowy? Może niech się przejadą po Europie.

a na zakończenie hit!

Goście i turyści to wasza przyszłość niemądrzy ludzie. To takie przykre, gdy decydenci gminy nie widzą tego, co wszędzie na świecie zobaczono, a zobaczą ich dzieci, gdy będzie już za późno. Gdy zniszczą, co dostali w prezencie, i zamiast zadbać o to, być wdzięcznym, to zaleją „dywanikiem z asfaltu”. K***a, toż to po prostu jakiś kompletny absurd.
Zaznaczę tylko kolejny raz, że społeczność Zawad Oleckich, rzeczywiście korzystająca z tej drogi, to w tej chwili głównie ludność później napływowa. Teraz, z powodu pandemii mieszkająca tu przez większość roku lub na stałe. Matematyka w pierwszych klasach podstawówki się kłania. Część nie wyraziła zdania z tchórzostwa, bo „muszą jakoś żyć z tymi, co tu mieszkają od dawna”. Szkoda, że zapomnieli, że ci też muszą z nimi żyć, to nie działa w jedną stronę. Społeczność jest tu mieszanką różnych ludzi a wszyscy są napływowi, WSZYSCY!!! Dostaliście te domy ludzie za darmo, zmarnowaliście większość z nich, zrujnowaliście. A teraz zrujnujecie zabytkową aleję z drzewami nasadzonymi 200 lat temu.

Miał rację prof. Dolatowski. Tylko w 30-40% kołacze się jakaś dusza a bezmyślni decydenci nie rozumieją najprostszych spraw. Pojęcie nieświadomości zbiorowej nie gości w ich głowach. Ten asfalt budzi nieuświadamiane poczucie winy, jest świadectwem tego, że to nie ojcowizna żadnego tutaj mieszkańca, tylko dawnych mieszkańców tych ziem, którzy wybudowali te domy, teraz zrujnowane, fundamenty zarosły krzaki. Zrujnowane z tego samego powodu - żeby zapomnieć jak najszybciej, że przyszło się znikąd, z biedy, lepianki i dostało piękny murowany dom, w którym jeszcze ciepły czajnik stał na kuchni, a jego mieszkańców, jak stali, wygoniono z ich ojcowizny. To nie oni wszczęli drugą wojnę światową, co najwyżej zostali zindoktrynowani taką samą jak teraz Kurskiego propagandą. Tylko wtedy mieli jedno radio na całą wieś z jednym programem, a teraz macie internet, inne telewizje poza kurwizją, inne stacje radiowe. Przyszliście do ich domów, dostaliście ich ziemię, czego nie zrujnowaliście, to wasze, ale teraz musicie do reszty zalać swoje łby asfaltem, by przypadkiem nie przypominały, że żyli tu ludzie tacy jak wy, których wypędzono po dwustu latach życia w Zawadach i okolicy! Ich potomkowie bezradnie się temu przyglądają tylko dlatego, że mieli nieszczęście, iż to w ich kraju nastał Hitler.

Ja też tu mieszkam. Nie zapominajcie o tym!

PS

Dyskusja

Admin, 2021/04/11 20:14
Dlaczego obrażane jest tu dziecko dojeżdżające z Cichej Wolki? W Cichej Wolce jest wiele dzieci, kwestia czasu aż zaczną dojeżdżać do szkoły. Tak samo w Zawadach. Dzieci są i zawsze będą. Wszyscy zadowoleni są z tego asfaltu, ale zawsze znajdzie się ktoś...
ania, 2021/04/11 21:03
Człowieku, gdzie ty tu widzisz obrażane dziecko? Ludzie, zacznijcie myśleć. A droga niedewastująca starej mazurskiej wsi tym dzieciom z Cichej Wólki bardziej by się przydała - chyba nie dotarło o co chodzi zanim się mądrze wypowiedziało? https://youtu.be/go1Y_izMv6M
ania, 2021/04/11 21:07
PS. A wszyscy to nie tylko ci, których nie wiadomo czemu zwący się adminem zna.
Anna, 2021/04/11 21:25
Kobieto skończ juz te swoje śmieszne wypociny obrażające mieszkańców i wszystkich wokół, którzy nie są zgodni z twoimi poglądami. Jesteś nic nie znaczącym człowiekiem i jak nie pasuje do droga do Warszawy otworem stoi!!!
Patryk, 2021/04/11 21:34
Nie ma prawa Pani obrażać dziecka i innych osób mieszkających
Jeżeli Pani coś się nie podoba to dokładnie 'Warszawa otworem stoi'!
Zbyszek , 2021/04/11 21:42
Szczególnej troski to może pani być. Najlepiej jest się czepiać innych osób i je oczerniać. Proszę zajść do rodziców, wielkich gospodarzy, kierowcy busa, wójta, radnych i im w twarz to powiedzieć, to, co pisze pani tu, te plugastwa wszystkie. Proszę iść powiedzieć, to przez was ta drogę zniszczą, to wasza wina. Nikogo to nie obchodzi, bo większość popiera ten pomysł i jest wdzięczna władzom że po wielu próbach udało się to wywalczyć. W internecie nic nie ginie.
Patryk , 2021/04/11 21:50
Dokładnie. Bardzo dobrze powiedziane. Brawo
Maria , 2021/04/11 21:57
Wielkie TAK dla drugi asfaltowej. Nie ma Pani takiej władzy żeby temu się sprzeciwić. Większość mieszkańców oczekuje tej drogi i jest zadowolona z jej modernizacji. Jest to duże ułatwienie zarówno dla gospodrzy, ludzi dojeżdżających do pracy i szkoły. Oraz oszczędność w kieszeni ponieważ nie będzie trzeba tak często prawic maszyny i samochody po przejechaniu kilkukrotnym po tym trzesawisku.
krecik, 2021/04/12 09:04
i to jest właśnie Państwa mentalność, oszczędność dla kieszeni i to nie tam, gdzie mogłaby powstać naprawdę, kosztem niedającego się przeliczyć na pieniądze majątku gminy... i to jest właśnie najsmutniejsze
ania, 2021/04/11 22:05
Czyżby członkowie rady gminy się tak uruchomili?
Tak, jestem nic nie znaczącym człowiekiem, tak jak i wy drodzy państwo. Droga otworem do Warszawy nie stoi. Tu jest mój dom. I będę o niego walczyć z ciemnotą i bezmyślnością. Takie prawo jeszcze mam. Ale śmiało, poużywajcie sobie, piszcie bzdury z cyklu "obrażanie dzieci z Cichej Wólki" 😂 na oczy wam padło? czytanie ze zrozumieniem zbyt trudne? Bo argumenty, jakie macie, nie mają nic wspólnego z logiką.
Mieszkańcy , 2021/04/11 22:20
Bzdury to Pani pisze. 'Ciemnota i bezmyślność'? Łatwo przychodzi Pani obrażanie innych ludzi. Trochę kultury i szacunku by się przydało bo chwilowo to Pani zachwuje się niestosownie. A śmianie się z innych mieszkańców niech Pani sobie zachowa i pośmieje się w swoim pensjonaciku przy kominku. Takie to śmieszne? Będę się śmiała z Pani miny gdy będą zalewać już nasz wymarzony asfalt. Co spadnie popularność pensjonatu przez ten nasz asfalt? Klientów będzie mniej? Pozdrawiam
ania, 2021/04/11 22:25
Właśnie postanowiłam przestać płakać przy kominku, którego osobiście nie posiadam, ale niech pani będzie, oraz pisać z cenzurą, bo i tak wszyscy wiedzą, co myślę, o was wielbiciele asfaltu.
No właśnie tu słoma wychodzi - "Będę się śmiała z Pani miny gdy będą zalewać już nasz wymarzony asfalt". Narcystyczny triumf - to nazwa tego zjawiska. Na zdrowie, osobiście mam to w de.
ania, 2021/04/11 22:27, 2021/04/11 22:27
PS. i proszę sobie nie uzurpować nazwy "Mieszkańcy". Mieszkańcem też jestem ja i wielu innych, którzy są przerażeni tym "tubylczym" marzeniem.
NT, 2021/04/11 23:08
nie wiem, co napisać. Zrobią buraki co będą chcieli, to jakiś beton potworny. Cały świat stara się chronić swoje dziedzictwo historyczne, a w Polsce leje się beton na zmianę z asfaltem. Kiedy zrozumiecie, lokalsi, że aleje drzew i brukowane drogi są waszym skarbem, a z turystów żyjecie?
Monika, North Carolina, 2021/04/11 23:09
Po pierwsze : NIKT tu zadnego dziecka nie obraza. Nie wiem skad to niektorym przychodzi do glowy, zeby uzywac takiego argumentu.

Po drugie: JAKIM PRAWEM mieszkancy Zawad maja sie dzielic na bardziej i mniej wartosciowych - majacych wieksze lub mniejsze prawa o decydowaniu, glosowaniu, wyrazaniu opinii odnosnie warunkow zycia we wsi? - Kto wymierza/okresla "waznosc" mieszkancow? Z jakiego to klucza idzie?

Po trzecie: Powtorze "Goście i turyści to przyszłość Zawad i okolic." - Jesli bedziecie pozwalac na niszczenie charakteru WASZEJ wsi przez zalewanie asfaltem historycznej drogi to na pewno zniszczycie oryginalne cechy tego miejsca na ziemi. Juz za chwile stanie sie to zwykla prymitywnie zarzadzana prowincjonalna wiocha, bez podtrzymywanej tradycji, ze zubozalym drzewostanem wzdluz drogi (lub jego brakiem) i bez unikalnego ekosystemu w okolicy.
Ewa U., 2021/04/11 23:28
Czytam i oczom nie wierzę. Tak, panie Zbyszku, panie Patryku, Adminie, święte słowa. Nikogo to nie obchodzi i dlatego za chwilę wylądujemy WSZYSCY w czarnej d..., panowie (i panie) też. Mam nadzieję, że nie macie panowie dzieci, bo to im szykujecie świetlaną przyszłość. Napalimy sobie w kominku oponami, na pola wylejemy roundup, śmieci wywalimy do lasu i wyrżniemy drzewa przy drodze, bo napadają kierowców, na drzewach są liście, które trzeba sprzątać i gnieżdżą się na nich ptaki, które obsrywają chodniki. A przecież tlen bierze się nie z drzew, a z respiratorów, prawda? Każdy głupek to wie. Zapytajcie Szumowskiego.

Mieszkańcy Zawad, dumni z asfaltu, gratuluję Wam krótkowzroczności. Wygodnie żyje się według zasady "po nas choćby potop", ale - na ogół - krótko.

Wasze biedne, obrażane dzieci za chwilę nie będą miały czym oddychać. Ale za to karetka do nich przyjedzie po asfalcie. Krótkim, bo krótkim, ale zawsze...

"Będę się śmiała z Pani miny gdy będą zalewać już nasz wymarzony asfalt" - kompleksy wychodzą? Nie ma innego sposobu, ani argumentu, aby przywalić "Warszawiakom"? Czyżby zawiść?
elaja, 2021/04/12 00:38
Droga do Warszawy stanie otworem, gdy w zaasfaltowanej wsi turyści nie zostawią swoich pieniędzy, gdy wieś nieatrakcyjna stanie się nie tylko dla przyjezdnych, ale i dla własnych mieszkańców i ci "za chlebem" ruszą tą drogą. Być może czeka to i tę panią, co to innych wysyła i nie jest brońbuk "nic nie znaczącym człowiekiem" ;) Brak wyobraźni, krótkowzroczność i chore ambicje niejeden dobry projekt wykończyły, a z głupotą i zawiścią trudno wygrać. Aniu odpuść, szkoda zdrowia. Merytoryczna dyskusja nie jest możliwa z kimś, kto ma złą wolę i nawet nie umie czytać ze zrozumieniem (np "obrażanie" dziecka) więc argumenty trafią w próżnię. Swoją drogą, nieźle pojechałaś w ostatnim akapicie, a jakoś nikt się do tego rujnowania nie odniósł. Czyżby "to nie ja, to on!"?
gumis, 2021/04/12 10:41
Dodałbym iz obudzą sie ręką w nocniku gdy za kilka lat spadek liczby turystów spowoduje ,iz nieruchmosci zaczną tanieć i przecietny mieszkaniec straci na tym nawet setki tysiecy złotych ,ale wtedy bedzie juz za pózno.
ania, 2021/04/12 10:56
Nie sprowadzałabym wszystkiego do pieniędzy, choć niestety do większości inne argumenty nie docierają.
Ale to koszty naprawy samochodu, bo się nie chce zdjąć nogi z gazu (pomijając fakt, że na pozostałych drogach i tak się popsuje) ich obchodzą (jak przystało na niemowlęce krótkowzroczne myślenie, z którego nie wyrośli). Myślenie o unikalności wsi przekładającej się na cenę nieruchomości to już za duży wysiłek myślowy, nie mówiąc o myśleniu o przyszłych pokoleniach, pięknie krajobrazu, wartościach duchowych i takich tam bzdetach 😔
Ewa N., 2021/04/12 11:09
Jak można pisać o Pani Ani, że jest nic nie znaczącym człowiekiem? Podłość i cynizm piszącego te słowa nie ma granic. To Ona rozsławiła Wasze nikomu wcześniej nieznane Zawady Oleckie, a Fanpage „Galeria Wiejska Zawady Oleckie” na jednym z portali społecznościowych polubiło kilka tysięcy ludzi z całej Polski. Śledzę i podziwiam od lat i dziwię się temu, że nie doceniają tego ludzie mieszkający tuż obok. Czyżby zawiść? To wspaniałe ekologiczno - artystyczne gospodarstwo na krańcu północno – wschodniej Polski oferuje warsztaty ceramiczne, cudowne wyroby z ceramiki i starego drewna. Jak można wyczytać na stronie Galerii: „Przywracamy duszę komu i czemu się da.” Pani Ania i Pan Robert to prekursorzy przyszłościowego, ekologiczny stylu życie w okolicy. Nic, tylko naśladować, bo od tego nie uciekniemy. Gospodarstwo zajęło II miejsce w ogólnopolskim konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej: „Na wsi najlepiej…”. Są na ten temat artykuły w Rzeczpospolitej i na Onecie. Gratulacje! Państwo Maluchnik uratowali trzystuletnią Aleję Dębową w Cichym. To była kosztowna operacja, ale udało się. Czy Gmina się dołożyła do tego w jakiś sposób? Pani Ania i Pan Robert nieustannie dbają o zachowanie dziedzictwa historycznego regionu, zrealizowali projekt dotyczący Kroniki Szkoły w Zawadach Oleckich. Wsparł ją prof. Zbigniew Chojnowski. To było przedsięwzięcie wymagające sporego wysiłku i nadkładu finansowego, ale też powiodło się. Dzięki działaniom Pani Ani i Pana Roberta przybywają do Zawad znani ludzie i popularyzują Waszą okolicę. A Wy, Mieszkańcy! Co zrobiliście dla Zawad? Jaki jest Wasz wkład w ratowanie dziedzictwa przyrodniczo - kulturalno – historycznego? Dlaczego upieracie się przy tym, by zniszczyć historyczny bruk? Dlaczego nie chcecie postawić tablicy z napisem, że to Droga Zabytkowa i być z tego dumnym? Wolicie asfalt? Połóżcie go tam, gdzie mieszkańcy potrzebują, ale oszczędźcie ten bruk!
Mieszkańcy , 2021/04/12 12:04
Ale ze bruk w aleji dębowej w Cichym zaleli asfaltem to już dobrze? I do pracy dobrze jechać i chodzić. Nikt nie narzeka, nikt na dębach się nie rozbija... Brak słów na wasz tok myślenia
ania, 2021/04/12 12:46
Sami się prosicie, swoją durnotą, żeby pisać dosadnie, kim jesteście. Owszem, bardzo źle, bardzo to smutne, że bruk w Alei Dębowej zalano asfaltem, przez to właśnie 300. letnie drzewa umierają, wszędzie o tym piszemy, ale lepiej myśleć co ma się w głowie, a nie to, co jest rzeczywistością. Aleja Dębowa należy do gminy Świętajno, niestety nikt w porę nie zauważył i było to dawno, ja jeszcze na stałe tu nie mieszkałam, nie jeździłam tamtędy do pracy i zanim mieliśmy tu Stowarzyszenia walczące o takie sprawy. Na szczęście przynajmniej drzewa przed wycinką dało się uratować, a tamten bruk może kiedyś uda się, gdy wymrą tacy jak uzurpujący sobie nazwę Mieszkańcy, podczas gdy są niewielką częścią mieszkających w Zawadach, albo i żadną, ten bruk odsłonić, może do tego czasu wszystkie dęby nie umrą. Brak słów na wasz tok myślenia możesz sobie kim tam jesteś powiedzieć do siebie.
PS. A na dębach się paru rozbiło i to śmiertelnie. Pamięć zawodzi?
Ewa N., 2021/04/12 12:42
Te Wasze "dywaniki" asfaltu będą się topić w upale, a po każdej zimie dziury w dywaniku będą się powiększać. Zostawcie to, co wieki wytrzyma.
Anna, 2021/04/12 15:33
Piękne komentarze ludzi ze świata i Polski, tylko nie mających pojęcia o życiu tutaj i tutejszych mieszkańców. Wstyd Anna Maluchnik nasyłać i oczerniać mieszkańców, którzy są innego zdania. Na pani miejscu nie miałabym śmiałości spojrzeć tutejszej społeczności w oczy. A komentarze blogerów ze świata, nie interesują naszej społeczności. Tu trzeba żyć i umieć porozumieć się, a nie w taki sposób pokazywać swoją wyższość. Chociaż jest ona tylko w pani mniemaniu. Dość juz dyskusji tutaj, bo to tylko nakręca takie właśnie idiotyczne osoby, które pojęcia nie mają o życiu w naszej części kraju. A Maluchnik jest niestety w mniejszości tych co decydują o asfalcie. Jeszcze na razie to większość ogółu ma wpływ na decyzję, a nie jedna nawiedzona egoistka.
Mieszkaniec , 2021/04/12 15:46
Anna, idealne podsumowanie.
ania, 2021/04/12 16:01
To proszę nie dyskutować, skoro pani nie chce, i nie zaglądać tu, skoro tak panią boli co piszę, pozostać przy swoim mniemaniu. Moje niusy i będę sobie pisać co i ile uważam, gdy nie zgadzam się z czymś, co mnie krzywdzi i boli. Tak, nie ja decyduję, ale są inni, którzy mogą. Ja tylko wyrażam, co myślę, ale można nie czytać tego.
Problem w tym, że nie jestem jedyną mieszkanką Zawad i okolicy, która tak myśli, tylko jedną z niewielu, która mówi głośno i pisze o tym. Ale chętnie posłużę za kozła ofiarnego, skoro tak państwu dobrze z tym. Bo akurat po mnie spływają te wasze mądrości. A o tym, że myślę właściwie świadczą mejle i komentarze mądrzejszych ode mnie. Głosy takie jak pani są dla mnie niczym.
ania, 2021/04/12 16:57
PS. Piszę na raty, bo nie mam czasu, ale skoro jest okazja wypowiedzenia się na temat, to jeszcze dodam, że część wypowiadających się tu osób żyje w tej części kraju, a ja jako mieszkanka od 22 lat Zawad Oleckich mam możliwość weryfikowania wszystkich argumentów, które tu padają. I niestety widzę, jakie są nieadekwatne do rzeczywistość - i jak ktoś twierdzi, że lepiej zalać historyczny bruk niż zrobić porządny wyjazd z Zawad, to mam prawo sądzić, że macie państwo nie po kolei w głowie albo kierują wami powody nie mające nic wspólnego z dobrem, bezpieczeństwem i jakością życia mieszkańców.
Ewa N., 2021/04/13 18:04
Was nic nie interesuje oprócz Waszego wygodnictwa. Jak można pisać o wypowiadających się osobach "idiotyczne osoby", a o Pani Ani "jedna nawiedzona egoistka". Skandal kobieto, co Pani wypisuje. I oczywiście wyzywająca bohaterka anonimowo. Wstyd i jeszcze raz wstyd! Zło czai się tam u Was za każdym rogiem.
Ewa U., 2021/04/12 18:45
Korci mnie, aby zapytać kto wygrał przetarg (o ile się odbył) i kto będzie wylewał asfalt, a potem łatał go na okrągło i latami? Kto ma w tym interes i stały dopływ gotówki? Może to jest odpowiedź?
Pani Anno, pisze Pani tak, jakby życie w Zawadach Oleckich było ekstremalnie trudne, o czym jakiś bloger ze świata nie ma pojęcia, ponieważ - w przeciwieństwie do Mieszkańców Zawad - pławi się w zbytku i luksusie, a wodę bierze z kranu. Głód, chłód i 10 km po bruku boso trzeba chodzić w Zawadach po wodę do studni, czy jak? W Zawadach trudniej niż na Spitzbergenie? I dlaczego wypowiada się Pani w imieniu "naszej społeczności"? Nie cała społeczność plecie dyrdymały i nie cała społeczność uważa jak Pani.
Maluchnik, NIESTETY, jest w mniejszości, bo gdyby nie był, nie byłoby tej dewastacji.
Na podstawie powyższych wypowiedzi ideał jakości życia Mieszkańców jawi mi się jako hołdowanie zasadzie "fura, skóra i komóra". Zjeść kiełbachę, popić piwem i wyrżnąć w bliźniego beemką.
PS. Nikt nikogo na nic nie napuszcza. Blog i fanpage Ani Maluchnik jest bardzo popularny i to zapewne nieco niektórych uwiera. Zawiść zalewa Wam mózgi. Pochwalcie się co zrobiliście dla Waszej wsi w ciągu ostatnich - powiedzmy - 5 lat?
krecik, 2021/04/13 21:51
"Pochwalcie się co zrobiliście dla Waszej wsi w ciągu ostatnich - powiedzmy - 5 lat?" - i tu nastało milczenie... ;)
Kamil, 2021/04/13 08:59
Dlaczego Pani kłamie? Nikt z mieszkańców nie dostał w Zawadach domu za darmo. Każdy osadnik z 1945 r. musiał spłacić nadane zabudowania i i ziemię
ania, 2021/04/13 09:50
Nie kłamię, co najwyżej nie wiedziałam, ale doskonale wiemy, że ta spłata miała się nijak do prawdziwej wartości. Nie mogło to być dużo, skoro tak wielu nie dbało o swoje domy i poszły w ruinę.
Monika, North Carolina, 2021/04/13 16:51
Najistotniejszy argument ZA ASFALTEM zawiera sie w slowach Uzasadnienia Rady Gminy (na dole 1 strony):
...istotnym jest fakt, ze po wielu latach staran Gmina Kowale Oleckie pozyskala srodki finansowe z Funduszu Drog Samorzadowych..."
I juz wiadomo, ze chodzi o kase, ktorej tak bardzo szkoda bedzie, gdy sie jej nie zarobi.
wieśniak, 2021/04/17 22:04
Są jeszcze takie miejsca w Polsce gdzie samorządowcy nieudacznicy zostawili na wierzchu historyczny bruk na ulicach. Tak jest na przykład na ulicy Złotej w Tykocinie, na ulicy Ząbkowskiej w Warszawie czy pod Wysoką Bramą w Olsztynie. Wygląda to nienowocześnie, mieszkańcy mają problem bo niszczą na bruku zawieszenie w swoich samochodach a co najgorsze do takich miejsc zjeżdżają się turyści łazić po tych starych, niemodnych i niepraktycznych nawierzchniach. Na szczęście w kraju jest też cała masa obrotnych, światowych włodarzy, którzy znakomicie potrafią utylizować wszystkie pozostałości po poprzednich pokoleniach. A to wytną stare klony przy drodze żeby nie atakowały przejeżdżających samochodów, a to elegancko ogłowią drzewka i zostawią kikutki na placu przed urzędem a to rozwiną asfaltowy dywan żeby przykryć stare, poniemieckie kamulce na drodze. TERAZ POLSKA!
ania, 2021/04/17 22:50
😊
ta ironia nieco mnie rozweseliła, ale Teraz Polska smuci bardzo ☹️
Łukasz, 2021/04/27 01:26, 2021/04/27 10:41
Co za ochydny rzyg. Myślę, ze warto nagłośnić wypowiedzi, zeby potencjalni goście mieli świadomość z kim mają do czynienia. Sam mam ochotę wybrać się na Mazury, trafiłem na fb i blog tych państwa i wiem, ze tak jadowitych i pelnych pogardy dla miejscowych będę omijac szerokim łukiem.
ania, 2021/04/27 10:28, 2021/04/27 10:40
Gdyby rzeczywiście był pan podróżującym turystą, to całe szczęście, że by nas pan omijał szerokim łukiem. Właśnie takich ludzi staramy się nie przyciągać do siebie. Ale oczywiście nie jest pan turystą, bo by nie pisał takich głupot - turyści przyjeżdżający na Mazury szukają tego, co próbujemy uratować. Więc proszę - jak najdalej od nas i panu podobni!!!
PS. My też jesteśmy miejscowi jak i wielu innych myślących jak ja, więc pana komentarz wskazuje, że jest pan miejscowym pełnym kompleksów wobec innych mieszkańców.
ania, 2021/04/27 10:43
PS. Tak tylko mała poprawka dla młodzieży: ohydny
Wpisz swój komentarz:
E X G U S
 
 
kolejny_wzlot_rady_gminy_kowale_oleckie.txt · ostatnio zmienione: 2021/06/04 06:36 (edycja zewnętrzna)
 
Zawady Oleckie - Agroturystyka - Ceramika